3DS MAX
Bu seneki teknoloji stajımı bir modelleme proğramı olan 3ds Max üzerine yaptım. önceki senelerde rhino kullandığım için zorluk çekmedim. Son haftalarda da daha iyi render alabilmek için vray öğrendik.
İlk haftalarda programın arayüzünü ve temel
modelleme komutlarını tanıdık.
Create bölümü: yeni
obje oluşturmayı sağlayan komutları içerir. Creat bölümünün kendi
içerisinde alt bölüm bölümleniyor. ışık ve kameraları daha sonraki aşamalarda
öğrendik. Bunlarla sahnemiz tamamlanıyor.
Geometri bölümü:3 boyutlu çizim komutlarını içerir.
create_geometry_standart primitives'in
altında bulunan temel geometrik şekiller
box(en çok kullandığımız )
plane(düzlem)
sphere(küre)
cone
teapot
.
.
.
create_geometry_extended primitives
burda en çok kullandığımız chamfer box(kenarları yuvarlatılmış küp) bununla koltuk minder vs yapabiliyoruz.)
artı olarak geometry bölünün altında window ve doors kısımlarından 3dmaxin hazır kapı ve pencerelerini kullanabiliyoruz.bunların üzerindede modify kısmından değişiklik yapabiliriz.
Shapes bölümü:2 boyutlu çizim komutlarını içerir.
iki boyutlu çizgiler ve şekillere modify bölümündeki extrude ve shell gibi komutlarla 3 boyut kazandırabiliyoruz.
Lights bölümü: Işık komutlarını içerir. Ekrana
ışık yerleştirilmek istendiğinde bu komutlar kullanılır.
Cameras bölümü: Kamera komutlarını içerir. Ekrana
kamera yerleştirilmek istendiğinde bu komutlar kullanılır.
Modify bölümü: Önceden çizilmiş ve varolan bir objenin
özelliklerini görmek ve değiştirmek için kullanılır. Modify bölümünde bir
objeye ait özellikler görmek ve değiştirebilmek için o objenin seçilmiş olması
gerekmektedir.bazı komutlar için cisim üzerindeki segment sayısını arttırmamız gerekiyor.
en çok kullandıklarımızdan bazıları:
-bend
-shell
-extrude
-noise
-lathe
-turbo smooth
-ffd(box),ffd(4x4)...
-wave
-cloth
-lattice
-ripple
-slice
Autocadte çizdiğimiz planları 3dmaxe import etmeyi ve planı yükselterek modellemeyi öğrendik. hazır bir autocad çizimi üzerinden bina modelledik.
editable poly: cisim üzerinde daha detaylı değişiklikler yapmak için cismi editable polye çevirmemiz gerekiyor. sağtuşla yapabileceğimiz gibi modify listten de yapabiliriz.editable poly biraz daha karışık olduğu için bir iki hafta bu konu üzerinde çalışıp alıştırmalar yaptık.
modellemede ilerledikten sonra modeller üzerine malzeme bump vs atamayı, sahneye ışık ve kamera ekleyerek gerçekçi renderlar almaya çalıştık. Hazır modelleri import etmeyi gördük.
modellemenin ve vray'in temel komutlarını ve sahne kurmayı öğrendikten sonra pekiştirme amaçlı sahneler modelledik.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder