CORRİDOR - GÜNEŞLİ PROJESİ
Yalçın koreş ve mimarsinan caddelerini birbirine bağlayan noktada yaya ulaşımına olanak sağlayan proje 78 bin metre kare inşaat alanına sahip. Ve
güneşlide yer alıyor. Proje A,B,C,D,E,F,G, ve H(H1,H2,H3) olmak üzere 8 blokta 550 konut ve cadde mağzaları konseptinden
oluşuyor. A ve E blokları otopark ve sosyal tesisleri de bulunduran 22 katlı rezidans, B,C,D,F ve G blokları bitişik düzende konut, H bloğu ise alışveriş merkezi, cafe ve restaurant olarak inşa ediliyor. Mimari proje DNA mimarlığa ait olup, kaba yapı işerini suder inşaat üstlenmiştir.
1.GÜN
Şantiye
doktoruna uğranıp sağlık muayenesinden geçildi.
Ardından sağlıklı raporu şantiyedeki resmi staj bürosuna teslim edilip,
iş güvenliği eğitimine geçildi. Eğitimde şantiye koşulları, güvenlik önlemleri,
bulundurulması gereken ekipmanlar, sahaya çıkmamayı gerektirecek durumlar
hakkında bilgiler verildi.Proje hakkında genel bilgiler alındı. Malzeme deposuna geçildi ve başta baret iş ayakkabısı yelek olmak üzere gerekli güvenlik
ekipmanı ve yardımcı teçhizat alındı.
2.GÜN
G blok yanı
otopark temel donatısı devam ederken aynı anda pis su gideri ve drenaj borusu montajına başlandı. Asansör boşlukları ve perdeleri ölçüp rölevesini alıp kontrol ettik.
3.GÜN
E blok özel olarak
ıslatılan bezler kolonlara sarılarak kolonların mukavemetinin artması sağlandı.
E blok donatısı önceden hazırlanmış perdelerin kalıbı yerleştirilip beton atıldı.
E blok perdeler tamamlanınca bir önceki gün donatısı biten ve temizlenen G blok
yanı otopark betonuna başlandı ,otopark betonu iki kat halinde atıldı birinci
katta suya dayanıklı beton kullanılırken ikinci kademede katkısız beton
kullanıldı ve vibratörle beton bütün boşluklara yerleştirildi.G blok(9,30 kotu)
döşeme kalıbına başlandı.B blokta Nivo ve miradan ayarlanılarak projeye bakılıp temek yerleri belirlendi.
4.GÜN
Prizi tamamlanan
otopark temeli bir yandan sulanırken diğer taraftan perde duvarları için donatı
yapımına başlandı. B blokta mıcır ve grobeton atımı için kot çalışmaları
başladı, kot çalışmalarında aktif görev aldım. toprak bağlantısını kesmek için
altta 10 cm mıcır serilirken mıcır yüzeyinde düzgün bir yüzey hazırlamak için 7
cm grobeton atımı yapılacaktı,G blok kriş donatısı ve döşeme donatısı yapımı
başlandı kaba yapı denetiminde kriş ve döşeme demirleri projelerden kontrol
edildi. Kalıpların temizliği tekrar kontrol edilip sulandıktan sora beton
dökümüne başlandı.
5.GÜN
Betonu dün akşam
tamamlanan G blok döşemesi ıslatılmaya başlandı ve aynı anda kolon donatısı
yapımı başladı, dün ölçümleri yapılan B blok un asansör pitleri ve havalandırma
boşluğu mıcır ve grobeton çalışması başladı özellikle asansör pitleri perde
duvar olacağı ve hareketli yüklerde etkin rol oynayacağı için temeli daha
derindeydi, , B blokta zeminden çıkan su, çukur kazılıp pompa yardımıyla
uzaklaştırıldı.
6.GÜN
B blok zemin mıcır
serimi başlandı. Grobeton dökümü öncesi boşlukların kalıpları hazırlandı.
7.GÜN
mıcır serimi yapılan B blok grobeton çalışması başlandı, G blok
döşeme kalıbı tamamlandı ve kiriş donatısına başlandı kirişler ilk olarak
normal kat yüksekliğinden yukarıda hazırlanıp sora kalıba yerleştiriliyordu bu
sayede zamandan ve işçilikten kazanç sağlanıyordu, E blok 0,80 kotu döşeme
kalıbına başlandı.
8.GÜN
E blok döşeme kalıbının hazırlanmasına bugünde devam edildi, kiriş
donatısı tamamlanan G blok hasır donatısına başlandı, A temel donatısına
başlandı akşam saatlerinde döşeme donatısı tamamlanan G blok kontrol edildi ve
yarınki beton için tekrardan temizlendi.
9.GÜN
G blok 12,30 kotu döşemesinin temizliği kontrol edildi ve beton atılmak üzere
ıslatıldı,E blok kriş donatısı yapımı başladı, A blok temel donatısı devam
etti. G blok beton başladı. G blok yanı otopark girişi drenaj başladı(en altta
toprak bağlantısını kesmek için agrega üstüne keçe keçe üstüne drenaj borusu
yerleştirilip keçeyle tekrardan kapatılır ve yeniden mıcır serilir en son
toprakla kapatılır)
10.GÜN
G blok yanı otopark girişi kalıbı tamamlanan perde duvarın beton
atımına başlandı, G blok (12,30)kolon donatısının yerleştirilmesine başlandı
kolon donatısı tamamlandığında depremde önem arz eden kolon kiriş
birleşimlerine dikkat çekildi ve özellikle boğaz etriyelerini saymamız istendi.
dün mıcır ve keçe serilen G blok yanı otopark girişine drenaj borusu
yerleştirildi ve üstü mıcır ve keçe ile kapatıldı. G blok kolon donatısı
tamamlanmış olan kolonlar için mühendis tarafından referans kalıp noktaları
verildi bunlar kolonların ofsetlenmiş koordinatlarıydı bu koordinatlar
yardımıyla kalıpların yerlerinin doğruluğu tespiti yapılıyordu. kalıplar
yağlandı köşe çıtaları atıldı ve kolon betonu için yerlerine yerleştirildi.
11.GÜN
G blok kalıpları
yerleştirilen kolonların bir kısmı akşam döküldü ve bunların üzerine(15,30
kotu) döşeme kalıbı başlandı.
12.GÜN
G blok 15,30 kotu döşeme kalıbı devam etti
dökümü tamamlanmayan perde ve kolonların dökümüne başlandı. E blok 0,80 döşeme
donatısı döşendi ve aynı günün akşamı betonu atıldı. A blok temel donatısı
devam etti.
13.GÜN
E blok 0,80 kotu
kolon donatıları yerleştirilmeye başlandı, A blok kolon aplikasyonu yapılıp
kolonların yerleri ve akslar işaretlendi, G blok kalıbı bugünde devam etti, A
blok temel donatısı kaldığı yerden devam etti, G blok kalıbı devam ederken
diğer yandan kiriş donatısına başlandı(15,30kotu),akşam saatlerinde E blok
kolon donatıları tamamlanıp kalıplar yerleştirilmeye başlandı.
14.GÜN
A blok temel donatısı kaldığı yerden devam etti. G blok yanı otopark
girişi rampa eğim açısı verildi ve toprak dolgu yapıldı.A blok drenaj borusu
yerleştirilmeye başlandı.
15.GÜN
G blok kiriş ve döşeme donatısı döşendi. B blok boşlukların kalıbı
başlandı, E blok perde donatılarına başlandı, G blok yanı otopark girişi
rampada toprak bağlantısını kesmek için naylon branda serildi ve rampa donatısı
serildi.
16.GÜN
E blokta havuz üstü 4,10 kotu kalıp çalışmaları bugünde devam etti.
H blokta temel kazısı yapıldı jcb operatörüne kazım esnasında kot derinliği
nivo yardımıyla söylendi. Asansör ve havalandırma boşluklarının yeri
belirginleştirildi. B blokta temel donatısına başlandı.
17.GÜN
A blokta kolon
aplikasyonları ve temel donatısı devam etti, otopark rampası dibine mıcır
serimi yapıldı.
18.GÜN
G blok perde
kalıbı hazırlandı,perde donatısı kontrol edilip sayıldı, A blok asansör pitinin
betonu atıldı,A blok drenaj borusu yerleştirildi ve eğim açısı nivo yardımıyla
kontrol edildi, B blok temel donatısına devam edildi.
19.GÜN
A blok betonu atımı başladı. B blok grobeton
üstü döşeme donatısı kaldığı yerden devam etti.
20.GÜN
G blok 18,30 döşeme kalıbı
başladı, A blokta beton sulama işlemi başladı, B blok atık su borusu donatı
içinden döşenmeye başlandı, C blokta hafriyat çalışmaları başladı, E blok
döşeme donatısının yerleştirilmesi başlandı.H1 blok mıcır ve grobeton atımı
tamamlandı.
Teşekkürler çok güzel bir makale olmuş.Otopark çizgileri hakkında yeni şeyler öğrendim.
YanıtlaSilTeşekkür ederim. Yalnız otopark çizgileri derken?
SilTeşekkür ederim. Yalnız otopark çizgileri derken?
Sil